Hvordan finder du det bedste SEO bureau?

Når det kommer til valg af SEO bureau, er der efterhånden mange at vælge imellem – og hvem vil ikke gerne vælge rigtigt første gang? I det her blogindlæg vil vi se nærmere på, hvad du kan være opmærksom på, inden du vælger – og hvordan et valg som Best One måske er det helt rigtige SEO bureau i København eller SEO bureau i Aarhus for dig.

Indholdsfortegnelse

Hvad er SEO?

SEO (også kaldet søgemaskineoptimering) hjælper dig kort sagt med at blive synlig via organiske søgeresultater på Google. Og så tænker du måske “hvad menes der med organisk?”. Det betyder, at du ikke betaler for at blive vist øverst på siden, som man gør med eksempelvis Google Ads.

I stedet går man ind hele tiden og optimerer sin SEO, så Google selv kan se, at din hjemmeside er god, relevant og troværdig. Det belønnes med gode placeringer i søgeresultaterne, og det bedste af det hele? Det er gratis, når de klikker ind på din hjemmeside fra Google.

SEO er lidt som at træne op til et langt løb. Du mærker ikke effekten efter din første tur – men med tålmodighed og den rigtige plan begynder du stille og roligt at løbe længere, hurtigere og mere sikkert. Og når du først har bygget formen op, bærer arbejdet frugt igen og igen – helt uden at du skal begynde helt forfra.

Hvad laver et SEO bureau?

Et SEO bureau som Best One kan eksempelvis gå ind og hjælpe med at:

  • Lave grundige søgeordsanalyser og finde relevante søgeord.
  • Skrive SEO-tekster, blogindlæg og lignende, som altid er optimeret til både søgemaskiner og mennesker.
  • Fjerne fejl, der forhindrer Google i at forstå eller vise dine sider.
  • Sørge for at din hjemmeside er hurtig, mobilvenlig og fungerer.
  • Styrke din synlighed med relevant linkbuilding.
  • Generere kvalificeret og mere trafik til din hjemmeside.

SEO skal ses som et teknisk håndværk, hvor mange små ting spiller sammen for at give dig gode placeringer og mere kvalificeret trafik.

Hvordan vælger jeg et godt SEO bureau?

Der er mange ting, du kan overveje, når du skal til at udvælge din kommende SEO samarbejdspartner. Vi anbefaler, at du vælger nogle:

  • Som kan forklare hvad de laver, og hvordan de arbejder. Det skal være tydeligt for dig, hvad der konkret bliver gjort, og hvordan det bidrager til at styrke din synlighed.
  • Som taler i et sprog, der er til at forstå – det skal ikke være et krav, at du ved det mindste om SEO, når du vælger dit bureau. Der skal være plads til spørgsmål.
  • Som tager sig tiden til at forstå din forretning, mål og drømme. Uden en god forståelse for det, der betyder noget for dig, er det svært at skabe gode resultater.
  • Som er specialister og har erfaring. SEO er en investering, der kræver både tid, faglighed og indsigt – og derfor skal du vælge nogle, der har styr på det hele.
  • Som er til at få fat i, og hvor du ikke bare er et nummer i rækken. Eksempelvis har man hos Best One altid sin helt egen marketingnørd, man altid kan ringe og skrive til.

Best One – dine SEO specialister

Det er vigtigt, at du vælger nogle, du har tillid tid. Hos Best One tager vi os tid til at forstå din forretning. Vi skræddersyr en pris og en SEO-løsning, der giver mening for dig. Sammen drøfter vi, hvor du gerne vil være synlig, hvor mange søgeord du vil findes på, og hvor stor konkurrencen er i din branche – alt sammen faktorer, der påvirker den endelige pris.

Skal vi tage en snak? Ring på 71 99 77 11, skriv en mail til info@best-one.dk eller benyt vores kontaktformular – vi glæder os til at høre fra dig.

Se seneste indlæg