Hvad koster det at annoncere på Google?
Drømmer du om at nå nye kunder og øge din synlighed? Så kan Google annoncering være et stærkt værktøj, men hvad koster det egentlig, og hvordan får du mest ud af dine annoncekroner? Læs mere i bloggen her.
Indholdsfortegnelse
Hvordan fungerer Google annoncering egentlig?
Google-annoncering, også kendt som Google Ads, fungerer som en slags auktionssystem, hvor du byder på placeringer i søgeresultater baseret på specifikke søgeord.
Kort sagt betaler du for klik eller visninger på din annonce. Så når en potentiel kunde søger på et relevant søgeord og klikker på din annonce, betaler du et beløb. Det betyder også, at du kun betaler, når din annonce rent faktisk skaber trafik.
Dette kan give din virksomhed et øjeblikkeligt løft i synlighed og kvalificerede leads, da du rammer kunder præcis, når de aktivt søger efter dine ydelser eller produkter.
Prisen på Google Ads kan variere
Prisen på Google Ads kan variere betydeligt, da den afhænger af flere faktorer. De vigtigste er:
- Konkurrencen på søgeordet: Populære søgeord med mange annoncører koster naturligvis mere pr. klik.
- Kvalitetsscoren: Googles system belønner annoncer, der er meget relevante for brugerens søgning og landingsside. Derfor kan en høj kvalitetsscore sænke din pris.
- Dit eget budget: Hvor meget du selv er villig til at bruge på annonceringen hver måned. Google går aldrig ind og trækker mere end din egen fastsatte øvre grænse.
Hvis du vælger et Google Ads bureau til at hjælpe med din annoncering, vil de typisk også tage en form for betaling for deres service, der ligger uden for de annoncekroner, som du betaler direkte til Google.
Hos Best One betaler du eksempelvis et fast beløb til os, når vi laver markedsføring for dig. Beløbet du bruger hos Google kan derimod variere ud fra hvor meget du fra måned til måned ønsker at investere, og hvilken strategi, du har lagt for din markedsføring.
Det handler om at lægge den rigtige strategi
Annoncering på Google handler ikke bare om at poste penge i maskinen og håbe på synlighed og resultater. Det handler om at ramme de rette kunder på det rette tidspunkt med dine annoncekroner.
Derfor er det vigtigt at have en gennemtænkt strategi for:
- Hvor mange penge du vil bruge?
- Hvilke ydelser du vil annoncere for?
- Hvilke søgeord, du vil poste dine penge i?
For mange virksomhedsejere kan det være svært at finde rundt i Googles store maskineri, og det kan føles usikkert at poste penge i noget, som man ikke kender til bunds – eller noget, man ikke præcis kan forudse effekten af.
Derfor kan det også være en god idé at få hjælp til strategi, søgeord og måling af resultaterne fra en professionel partner. Et dygtigt Google Ads bureau kan nemlig hjælpe dig med at få mest muligt ud af dine penge, når du laver markedsføring online.
Vi gør prisen og processen gennemsigtig og overskuelig
Hos Best One får du hjælp med Google annoncering, der er både tryg, overskuelig og tilrettelagt efter netop din virksomhed og dine mål for markedsføring. Du får desuden din egen faste marketingnørd hos os, der:
- Kender dig og din virksomhed.
- Arbejder for din succes.
- Lægger den rette strategi fra start.
- Sørger for, at du betaler den bedst mulige pris for din Google-annoncering.
Din nørd følger desuden løbende op på indsatsen og justerer og optimerer strategien undervejs. Dette sikrer dig en proces, der er gennemskuelig, og hvor du altid ved, hvad dine annoncekroner bruges på, og hvem du kan spørge, hvis du er i tvivl.
Vil du høre mere? Så ring endelig på 71 99 77 11 og få en snak om dine muligheder med Google annoncering. Du er også velkommen til at skrive til os på info@best-one.dk, gå ind og udfylde vores kontaktformular eller få et prisestimat her på hjemmesiden. Vi ser frem til at høre fra dig.
Hvad koster det at annoncere på Google?
Vælg det rette Google Ads bureau
Hvad er forskellen på Google Ads og SEO?